Bila Yang paling Bodoh lebih pandai dari yang paling kaya?

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...


Aku teringat kisah yang berlaku antara Bahlul dan seorang khalifah, kalau tak silap khalifah tersebut adalah khalifah Makmum…

Ceritanya berbunyi begini…

solat istikharah

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...


video

Mystery in the Holly Quran

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...


nie juga e-mail yg diforward2..
apapun..ianya agak menarik...

Very interesting findings of Dr. Tariq Al Swaidan might grasp your attention:

Dr.Tariq l Swaidan discovered some verses in the
 Holy Qur'an
That mention one thing is equal to another,
i..e. men are equal to women.

Apa Sebenarnya Cinta???

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...


video



Tentu ramai yg belum tahu apa itu makna CINTA.. Jadi mari kita dengar penjelasan CINTA yg didefinisikan oleh Ustaz Kazim Elias.. Jom dengar..

Berikut kata2 Ustaz Kazim spt dlm video:-


Apa itu Cinta...???

"Cinta adalah 2 Hati menjadi 1. Dua orang Hati Satu"
Itulah dinamakan CINTA..
Setiap manusia ada perasaan Cinta. Jadi Cinta adalah perasaan yang telah Allah kurniakan kepada setiap manusia.
Kita tidak boleh halang seseorang jatuh Cinta, tapi kita cuma boleh bimbing Cinta itu ke arah kebaikan. Cinta itu mestilah bersih dan murni. Jangan cemari Cinta dengan perkara yang cemar dan dosa. Selalunya Cinta itu akan berakhir dengan perkahwinan.
Tetapi cinta itu juga sebenarnya ialah tidak semestinya berakhir dengan perkahwinan.

Contohnya:
"Tipah Abang sayang kamu, Abang cinta pada kamu, tapi Tipah Abang nak bagitau pada kamu, Mak Abang tak suka pada kamu"
"Sebab apa Abang"
"Entahlah Tipah, mungkin kamu tak reti masak Tom Yam" sebab itu Mak Abang tak suka pada kamu.. Mak Abang berkeras tak bagi kita kahwin, Abang dah usaha berbagai cara tapi Mak Abang tetap tak bagi kita kahwin..
"Abang takut kalau kita kahwin nanti Tipah kena siksa dengan Mak, Tipah kena pulau dengan Mak, hidup Tipah akan sengsara kalau Abang kahwin dengan Tipah. Oleh sebab Abang CINTA pada Tipah Abang tak mau Tipah hidup susah dan menderita, jadi tak jadilah kita kahwin Tipah."

Haa.. Itulah dinamakan CINTA..

"Kenapa kamu tak kahwin dengan Tipah Man?"
"Aku tak kahwin dengan dia sebab aku Cintakan dia..
"Hai.. Kalau Cinta kena la kahwin"
"Tak..! aku takut kalau aku kahwin dengan dia Mak aku seterika dia, mak aku belasah dia.. Dia akan menderita jika dia kahwin dengan aku."

Aku tak mau kahwin sebab itulah..
Adakah kamu nak tengok isteri yang kamu sayang diperlakukan sedemikian? Jadi, kalau kamu cinta kepada dia bukan setakat kamu bagi senang kepada dia, malah mak bapak kamu pun bagi senang kepada dia. Tapi kalau kamu sorang bagi senang kepada dia, mak bapak kamu tak boleh terima dia, dan mereka akan menyiksa jiwa raga dia nanti. Jadi, kalau mcam tu tak payah la kahwin.
Itulah dinamakan CINTA.

p/s: CINTA TAK SEMESTINYA BERAKHIR DI GENGGAMAN TANGAN TOK KADI...

hurmmm...kalau g2..baik aku jadi macam syed qutb.. riding solo...
(T_T)

koleksi buku terbaru aku...=3

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...




haa3.. nie dia koleksi buku aku terbaru...buku ari 2 dah habis baca.buku berjudul, "Diatas Sejadah Cinta"..
hurmm..tapi buku yang tersayang nie bila la plop la baca ek?
hurmmm....esok lusa tests...xpe2...kita study2...nanti free..bleh baca la kot..ala main game pown bleh g skit2..

:-p
Apapun semoga buku nie bermanfaat..=D

JIKA INGIN BERTEMAN

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...


Andai kau ingin berteman

Janganlah kerana kelebihannya,

Kerana mungkin dengan satu kelemahannya,

Kau akan menjauhinya…

Seandainya

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...



Seandainya satu hari kita berpisah maka utuskanlah berita walau sepatah…

Seandainya satu hari nanti kita berjauhan maka abadikanlah segala kenangan…

Sesuatu yg Mungkin selalu kita dengar

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...



She’s / He’s my ex-girlfriend/ ex-boyfriend..

Perkataan yang selalu buat kita happy:

I LUV U…

Idolaku Imam Ibn Qayyim...

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...


Imam Ibn Qayyim …
                 
                 Beliau masuk ke alam persekolahan pada umur 6 tahun dan menjadikan rakan2 yang jauh lebih tua darinya sebagai teman. Beliau tidak menghabiskan masa dengan bermain atau bergurau bersama budak2 lain. Beliau lebih menghadiri syarahan2 ilmu berbanding bermain dgn budak2 seumur dengannya. Hadis2 dan maklumat mengenai sirah Rasullullah dihafaznya dan mencatatnya apabila pulang ke rumah.

Teman sejati...

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...

Suatu hari TEMAN dan CINTA  berjalan di desa.

Tiba2 CINTA terjatuh ke dalam telaga.

Kenapa?

Kerana Cinta itu buta.

Panadol untuk hati...

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...

nie artikal dari www.iluvislam.com....semoga bermanfaat..
=D

Hassan al-Basri r.a. berkata: "Ketika saya berkeliling di jalan-jalan kota Bashrah dan di pasarnya dengan seorang pemuda ahli ibadah, tiba-tiba saya melihat seorang tabib yang sedang duduk di atas kerusi."
Dia dikelilingi oleh laki-laki, perempuan dan anak-anak.

Perbandingan antara Quran n handphone?

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...

this is a forwarded message in my gmail account...
forward this post if u will....
=D



quran.jpg VS 



terima kasih cinta hatiku...

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...

ku pinta kepada Tuhan setangkai bunga segar,
Ia beri kaktus berduri.
ku pinta kupu2,
diberi ulat berbulu..

Cinta Antara Kita..

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...

Aku suka scene filem Kiamat Sudah Dekat  yang dimana fandi(watak utama seorang pemain dram untuk kumpulan rock) di mana fandi bertanya kepada kawan2nya apabila mereka mentertawakan dirinya yang telah jatuh cinta kepada anak seorang kiyai.
Pertanyaannya adalah :  

|| adakah kau mampu memutarkan hatiku kembali untuk bisa tidak jatuh cinta kepadanya?||

Dan jawapannya sudah tentu mustahil..

Jangan cuma mengaku Cinta...

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...

Ciri-ciri orang yang bercinta...


1. Banyak mengingat dan menyebut kekasihnya

Manusia yang sedang mencintai sesuatu pasti tidak akan melepaskan kecintaannya, dari ingatannya terhadap kekasih walau sejenak. Ketika makan, minum, sedang bermain atau bersendiri, dia akan terkenang-kenangkan kekasihnya lantas menyebut namanya.

"Wahai orang-orang yang beriman, sebutlah nama Allah dengan sebutan yang banyak" (Al-Ahzab ayat 41)

Namun, cinta tak cukup dengan hanya melafazkan sahaja.

Puisi Cinta...=p

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...


Puisi cinta…

Sekalipun CINTA telah kuuraikan dan kujelaskan panjang lebar.
Namun jika CINTA kudatangi, aku jadi malu pada keteranganku sendiri.
Meskipun lidahku telah mampu menguraikan dengan terang.
Namun tanpa lidah,

Dajjal dari cerita Tamin ad-dari..

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...

Pengalaman Tamin ad-dari…
Telah disampaikan kepada kami lbn Buraidah dan Amir bin Syurahbil asy-Sya’bi, kabilah Hamdan bahawa dia pernah bertanya kepada Fathimah binti Qais, saudara perempuan adh-Dhahhak bin Qais dan termasuk kelompok perempuan pada hijrah pertama.

isteri solehah..... buat (^^^)

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...

video



Isteri Sholehah

Album : 
Munsyid : Saff One
http://liriknasyid.com

Purpose of life...

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...

video

o Crist worshippers...we want answers..by ibn Qayyim..

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...


video

When You Say...

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...


When you say …
“I can’t solve this...”
Allah tells you…
“I will direct your path.
When you say…
“It’s impossible…”
Allah tells you…
“Everything is possible…”
When you say…
“I feel alone...”

i will survive by Gloria Gaynor


As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...
lagu yang bez pada pandangan aku..what doesn't kill you makes you stonger right? hurmmm..first time terdengar lagu masa dalam teksi nak balik SASER...huhu..pak cik 2 pasang..

=)


video


Perihal pagar di syurga dan neraka dan tentang dosa..

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...

Pagar syurga dan neraka..

Daripada Abu Hurairah r.a., Rasullullah s.a.w bersabda yang bermaksud : “Ketika Allah menciptakan syurga, Allah berfirman kepada Jibrail : ‘Pergilah, lalu lihatlah syurga itu.’ Malaikat pun pergi dan melihat kepadanya. Kemudian ia datang dan berkata : ‘Wahai Tuhanku, demi keperkasaan-Mu, tidaklah seseorang yang mendengarnya melainkan ingin memasukinya.’ Kemudian syurga dipagari dengan ketidaksenanngan. Dan Allah berfirman : ‘Wahai Jibrail, pergilah dan lihatlah kepadanya.’ Ia pun pergi dan melihat kepadanya  Ia pun pergi dan melihatnya kemudian ia datang dan berkata : “Wahai Tuhanku, demi keperkasaanMu, sungguh aku khuatir tidak ada seorang pun yang akan memasukinya.” Nabi melanjutkan : “ Ketika Allah menciptakan neraka, Dia berfirman : ‘Pergilah dan lihatlah kepadanya.’ Ia pun pergi lalu melihat kepadanya, kemudian datang seraya berkata: ‘wahai Tuhanku, demi keperkasaan-Mu, tidaklah seorang yang mendengarnya  lalu ingin memasukinya.’ Lalu neraka dikelilingi dengan kesenangan dan Allah berfirman : ‘wahai malaikat, pergilah lalu lihatlah kepadanya.’ Ia pun pergi lalu melihat kepadanya, kemudian datang seraya berkata : ‘wahai Tuhanku, demi keperkasaan-Mu,sungguh aku khuatir, tiada seorang pun tersisa melainkan memasukinya.”
(riwayat Abu Daud, al-tirmizi, al-Nasa’I dan Ahmad)

Muhammad in the bible..

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...



Muhammad in the Bible..

Deuteronomy , chapter 18, verse 18..( the fifth book of the cristian and jewish bible) :

“ I will raise them up a Prophet
from among their brethren
like unto thee,
and I will put my words in his mouth;
and he shall speak unto them
all that I shall command him” (Deut. 18 : 18)

Dajjal the False Messiah

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...
part 1 :

video


 part 2 :

Nasihat untuk diri sendiri..

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...



1-Jika kamu menjaga hak-hak Allah SWT, Allah SWT akan menjaga hak-hak kamu.

” إذا لم تستح فاصنع ما شئت “

Panduan solat sunat taubat

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...


Sumber rujukan: Solat Taubat (Panduan Penjernihan Jiwa)
Muhammad Isa Selamat
ALLAH swt sentiasa memerintahkan kita supaya bertaubat, sebagaimana firman-Nya yang bermaksud: “Hai orang-orang yang beriman, bertaubatlah kepada Allah dengan taubat yang sebenar.” (At-Tahrim: 8.)

yahudi merosakkan pandangan muda mudi

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...

video


haa3...ustaz azhar meme kemah..

be careful, looks can deceive you easily

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...
forwarded message for all



I am told you can buy this at Lorong Kulit!!!!!!  Less than RM100!

Stunt torchlite.JPG


Please be aware, especially the ladies, and be extra careful as with the slowdown in the economy you can expect some people to resort to crime to make ends meet.

Sabarlah wahai Billah...

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...


Inilah nota sederhana,
Yang aku tulis buatmu jiwa ,
Jiwa yang sedang gundah gulana,
Buatmu air mata yang kutahan,
Buatmu duka perubah muka,
Sebagai  pengubat rasa,
Sebagai  penawar jiwa,
Dan sebagai peringatan berguna buat semua.

Meleleh habis air liur...=p

As-salamu `alaykum wa rahmatullah...... Bismillahir Rahmanir Rahim...
 
Wahai wanita2 dan perempuan2 yang mengaku muslimah...
dengar video dibawah ini dengan hati yang terbuka...




video


"perempuan yg pakai baju tp telanjang( yakni mendedahkan aurat) memandang kpd laki2 dan menyebabkan laki2 terpandang kpd dia tak akan cium bau syurga"

Petua pelajar cemerlang..

Assalamualaikum ... Bismillahir Rahmanir Rahim...

artikal : Dr. Munirah
editor : kasihsayang


Anda inginkan petua-petua untuk menjadi pelajar cemerlang walau di mana sahaja anda berada?
Apa kata kita renungkan kembali beberapa petua atau tips kejayaan yang telah Allah SWT titipkan di permulaan surah Al-Mu'minun, surah yang ke-23 di dalam lembaran Al-Quran.

Billah..untuk apa ilmumu??

Assalamualaikum ... Bismillahir Rahmanir Rahim...



"...(Allah) yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya)." - Surah Al Baqarah 2 : 255

Pengenalan
Ilmu
Di dalam al-Quran ilmu dapat dimaksudkan dengan pelbagai makna, tetapi di sini cukuplah dengan membicarakan pengertian ilmu itu dalam Bahasa Melayu sahaja. Ilmu menurut Kamus Dewan Bahasa dan Pustaka bererti ;
  1. Pengetahuan dalam perkara dunia, akhirat, zahir, batin dan lain-lain.
  2. Kajian dalam sesuatu perkara.
  3. Hadirnya makna dalam diri seseorang.

Nasihat Wali Allah...Ibrahim bin Adham tentang 5 syarat utk berbuat maksiat..

Assalamualaikum ... Bismillahir Rahmanir Rahim...


Suatu hari ada seorang lelaki yang menemui Ibrahim bin Adham. Dia berkata:
"Wahai Aba Ishak! Selama ini aku gemar bermaksiat. Tolong berikan aku nasihat."
Setelah mendengar perkataan tersebut Ibrahim berkata:

ujang....=)

Assalamualaikum ... Bismillahir Rahmanir Rahim...




Assalamualaikum ... Bismillahir Rahmanir Rahim...
nie di post semasa diri di dalam kesedihan dan tertekan...
assignment terlupa nak safe dan blok tiba2 blackout..huhu
semoga lawak jenaka menjadi pengubat luka...
=)
 owh..kalau x nmpk nak baca..right klik kat gambar2 tue kemudian tekan " open in new tab" ..gamabar2 tu akan dapat di besarkan...
=p




Puisi Cinta untukmu Bidadariku..

Assalamualaikum ... Bismillahir Rahmanir Rahim...



Puisi buat Bidadariku..=)

Bidadariku,
Namamu tak terukir
Dalam catatan harianku
Asal usulmu tak hadir
Dalam diskusi kehidupanku,
Wajah indahmu tak terlukis
Dalam sketsa mimpi-mimpiku,
Senyum manismu yang tak terlihat
Dalam memberikanku semangat,
Halus citra kelembutanmu dirimu
Dalam menjadi cermin kelemah-lembutanku,
Indah suaramu tak terekam
Dalam pita batinku,
Namun kau hidup membawa
Pori-pori cinta dan semangatku,
Sebab
Kau adalah hadiah agung
Dari Tuhan
Untukku
Bidadariku,
Inginku ketahui
Siapakah namamu wahai bidadariku…

*ibn Qayyim al-jauziiah, “cinta merupakan cermin bg seseorang yg sedang jatuh cinta untuk mengetahui watak dan kelemah-lembutan dirinya dlm citra kekasihnyanya, ia tidak jatuh cinta kecuali kpd dirinya sendiri..

*ditulis siap pada 11:21 pd hari ahad 10 oktober 2010 saat kebosanan ..

ada cinta..

video


ada apa denganmu

Assamualaikum ... Bismillahir Rahmanir Rahim...


video




Sudah, maafkan aku

Segala salahku
Dan bila kau tetap bisu
Ungkapkan salahmu
Dan aku sifatku
Dan aku khilafku
Dan aku cintaku
Dan aku rinduku

Sudah lupakan semua
Segala berubah
Dan kita terlupa..
Dan kita terluka


Dan aku sifatku
Dan aku khilafku
Dan aku cintaku
Dan aku rinduku

Reff:

Kutanya malam,
Dapatkah kau lihatnya perbedaan
Yang tak terungkapkan
Tapi mengapa, kau tak berubah
Ada apa denganmu?

Oh, hanya malam
Dapat meleburkan segala rasa
Yang tak terungkapkan
Tapi mengapa, kau tak berubah
Ada apa denganmu


semua tentang kita..

Assamualaikum ... Bismillahir Rahmanir Rahim...



video



wahai muslimah..


Wahai Saudariku seagama…




Sesungguhnya Rasulullah pernah bersabda : Bahawasanya, perempuan yang sengaja mendedahkan auratnya di khalayak ramai tanpa segan silu; tak kira samada dia anak dara, janda atau isteri orang; tua ataupun muda; dia akan dilaknati oleh Allah S.W.T, malaikat2 dan segala makhluk di muka bumi ini sehinggalah perempuan itu diturunkan bala oleh Allah S.W.T. Jika perempuan itu anak dara atau janda maka bapanya akan dipertanggungjawabkan untuk menanggung dosanya. Manakala bagi perempuan yang sudah berkahwin, maka suaminyalah yang akan dipertanggungjawabkan. 

Bismillah tawakkaltu ‘ala Allah

bismillah..
perancangan hidup yang aku buat selepas menghayati buku ayat2 cinta..=)

SEDUTAN DARI BUKU AYAT2 CINTA

“Fahri, kenapa sih kau buat peta hidup ke depan segala, bukankah hidup ini enaknya mengalir bagaikan air?” tanya Maria.
Kepalaku sebenarnya semakin nyut-nyut tapi aku selalu tidak bisa membiarkan kecewa orang yang bertanya padaku.

zina dan video lucah...haa3..

video



surah an-nur ayat 32 : 

"Dan kawinkanlah orang-orang yang sedirian[1035] diantara kamu, dan orang-orang yang layak (berkawin) dari hamba-hamba sahayamu yang lelaki dan hamba-hamba sahayamu yang perempuan. Jika mereka miskin Allah akan memampukan mereka dengan kurnia-Nya. Dan Allah Maha luas (pemberian-Nya) lagi Maha Mengetahui." 

[1035]. Maksudnya: hendaklah laki-laki yang belum kawin atau wanita- wanita yang tidak bersuami, dibantu agar mereka dapat kawin.




Bertaubatlah Wahai Manusia..






Syarat2 taubat :

Mengikut Manhaj Salaf as-Soleh, antara syara-syarat taubat yang wajib dipenuhi agar taubat di terima oleh Allah Azza wa-Jalla ialah:

1. Berazam dan bertekad untuk meninggalkan (tidak akan mengulangi lagi) perbuatan dosa yang telah dilakukan.

11 ciri pendawah


11 Disiplin Bentuk Pendakwah Berjaya
www.iluvislam.com
Kiriman: muhammadafif1412*
Editor: b_b
ORANG yang pada mulanya berminat memahami isu agama dan cuba untuk mendalaminya, akhirnya lari dan menyepikan diri kerana sikap ditunjukkan 'pendakwah awam' atau umat Islam yang tidak bijak membicarakan ilmu agama. Nabi Muhammad SAW pernah berpesan kepada Muaz bin Jabal dengan sabda yang bermaksud:


"Permudahkanlah orang dan janganlah kamu menyusahkan mereka! Gembirakanlah orang dan janganlah membuatkan mereka lari daripada kamu." (Hadis riwayat al-Bukhari)

terima kasih bijaksana...


Lirik Lagu : Sheila On 7 - Terima Kasih Bijaksana

Sheila On 7 - Terima Kasih Bijaksana 

Percaya apapun yang
akan terjadi nanti

Kau tetap pesona rahasia
di lagu ini
Tak peduli berapakah
berat badanmu nanti
kau tetap yang ter..muah
dihati

Kuakui ku tak hanya
hinggap di satu hati
Kutakuti ku terlalu liar
tuk dimiliki
Walau begitu semua
hanya persinggahan ego
ku
Sifatmu tlah merobohkan aku
Dan waktupun terus
berlari
Dan akupun smakin
mengerti
Apa yang akan ku
hadapi
Apa yang akan aku
cari

Chorus :
Aku tuliskan lagu
sederhana
Untuk dirimu yang
sangat bijaksana
Memahamiku dan
mencintaiku
Apa adanya....
Apa adanya

Kembali ke:

Chorus 2:
aku goreskan lirik
sederhana untuk
dirimu yang sangat bijaksana
memahamiku dan mencintaiku
apa adanya....
apa adanya..........