ketika derita mengabadikan cinta (demo novel Diatas sejadah Cinta)


Kini tibalah saatnya kita semua mendengar nasihat pernikahan untuk kedua mempelai
yang akan disampaikan oleh yang terhormat prof.Dr.Mamduh Hassan Al Gonzouri.
Beliau adalah ketua Ikatan Doktor Cairo dan direktor Rumah Sakit Qashrul Aini, seorang
pakar saraf terkemuka di Timur Tengah, yang tidak lain adalah juga pensyarah bagi
kedua mempelai. Kepada Professor Mamduh dipersilakan”.

Suara pengerusi majlis walimatul urs’ itu bergema di seluruh ruangan majlis
pernikahan nan mewah di Hotel Hilton Ramses yang terletak di tepi Sungai Nil, Cairo.
Seluruh hadirin menanti dengan penuh penasaran, apa kiranya yang akan
disampaikan pakar saraf kelulusan London itu. Hati mereka menanti-nanti, mungkin
akan ada kejutan baru mengenai hubungan pernikahan dengan kesihatan saraf dari
professor yang murah dengan senyuman dan sering muncul di televisyen itu.
Sejurus kemudian, seorang lelaki separuh baya berambut putih melangkah
menuju pentas. Langkahnya tegap. Air muka di wajahnya memancarkan
kewibawaan. Kepalanya yang sedikit botak meyakinkan bahawa ia memang ilmuwan
berjaya. Sorot matanya tajam dan kuat, mengisyaratkan peribadi yang tegas. Sebaik
sampai di pentas, kamera video dan lampu sorot terus menyunting ke arahnya. Sesaat
sebelum berbicara, seperti biasa, ia sentuh bingkai kacamatanya,lalu…

wahai hati..

Ya Allah…
Aku berikan hatiku kepada Mu…
Kerna aku dah tak mampu untuk menjaganya..
Aku berikan hatiku kepada Mu,
Maka hiasilah dengan ia hidayah dan taufiq dari sisi-Mu,
Aku berikan hatiku kepada Mu,
Maka berikannya ia kepada kepada mereka yang mencintaimu,
Aku berikan hatiku kepada Mu,
Maka berikanlah aku hati orang2 yang mencintai-Mu,
Aku berikan hatiku kepada Mu,
Maka janganlah kau biarkan aku tidak berhati.


*ha3...cuma gambar hiasan...hmmmm...macam xmasuk jer dgn konteks skrang..tp xpe la...

my first time

Bismillah..
Assalamualaikum…
Nie nak cter psal “my first time”…=)
*pengembaraan bermula..

Cter nie berlaku pada hari jumaat 24 September yang lalu…
Peristiwa bermula selepas solat jumaat sekitar jam 3 petang…
Ak dan sahabatku Farhan Z. memulakan perjalanan kami untuk jalan2 di ipoh dengan “charade z “..
Hari yang menyenangkan kerana agak redup namun tanpa disangka banyak babak yang mendebarkan berlaku dan ada juga ujian dari Tuhan…
Ak pon seram gak dgn kejadian2 yg berlaku…tp bezzz…..bleh jumpa JERUNG….BUAYA…ULAR…BABI TAPI BUKAN BABI…
Dan macam2 lg….

Suka Duka itu Rahmat Allah

ha3....hari nie agak sibuk...alang2 blog dah lame x update...cume tambah gambar dan video....hmmm...
tengah stress...
minggu nie..banyak betul suka dan  duka nya...
=)



banyak betul dugaan minggu nie disebabkan salah aku sendiri jugak...ha3...
di tambah pulak dengan tests dan assignment  susah ..
=(

antara kelaparan dan pembaziran..

tak tahu nak forward kat sape..
jd post kat blog je la...

 



    
Please wait while images are being loaded.....by Wowmailz
    
Please wait while images are being loaded.....by Wowmailz



Please wait while images are being loaded.....by Wowmailz
   

forum petua mendapat pasangan part 2...

credit to gigoi...

video

video


ha3....nie forum petua mendapat pasangan...part 1...

#credit to gigoi...
video

bidasan ustaz azhar ke atas hukum hudud ustazah mashitah

video


" Dan Kami telah tetapkan terhadap mereka di dalamnya (At Taurat) bahwasanya jiwa (dibalas) dengan jiwa, mata dengan mata, hidung dengan hidung, telinga dengan telinga, gigi dengan gigi, dan luka luka (pun) ada kisasnya. Barangsiapa yang melepaskan (hak kisas) nya, maka melepaskan hak itu (menjadi) penebus dosa baginya. Barangsiapa tidak memutuskan perkara menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang zalim."(5:45)

bertunang...boh....=)...

video

jadi mudah jer nak tunang ek.....
:-p